Maken 11 sterspelers samen een top voetbalteam?

28 mei 2025

CRM & LoyaltyPersonalisatieData StrategieCDP

Maken 11 sterspelers samen een top voetbalteam?

Ik vind het best een stevige overname: Salesforce koopt Informatica. Wat betekent dit voor Customer Data Management?

In 2013 werd het CDP Institute opgericht door David Raab. Sindsdien was het CDP een aparte categorie en groeide het aantal Customer Data Platforms explosief. Marketeers met tech-wensen zochten één klantbeeld, IT wilde minder data-incidenten. En softwarebedrijven...? Die gaven hun oplossingen graag het label “CDP”, ook als het dat soms niet helemaal waar was..

Van hype naar fundament voor eigen deeloplossingen

Salesforce speelde eerst de rol van skepticus. CDP zou als hype overwaaien. Maar de vraag van MarTech-specialisten uit de markt hield aan, en dus volgden een eigen propositie en overnames (o.a. Krux, Evergage, Datorama en Mulesoft), korte vrijages (o.a. Thunderhead) en elke 2 jaar (maar dat kan toeval zijn) een naamwisseling om beter de connectie met de MarTech-doelgroep te vinden:

  • Salesforce Customer 360 Audiences
  • Salesforce CDP
  • Salesforce Data Cloud

Echt open integratie?

Salesforce kon, en tot nu toe nog steeds, vooral goed integreren met... Salesforce; iets dat fundamenteel afwijkt van de bestaande 80 CDP's die er in Europa in de markt beschikbaar zijn (True CDP en composables). Wil je snel en makkelijker integreren met maakt-niet-uit welke databron? Composable werken met je hele datastack? Dan waren er betere alternatieven.

Met de overname van Informatica lijkt Salesforce een serieuze stap te willen zetten in enterprise data management en echt open integratie met het bredere data landschap. Informatica brengt volwassenheid in data-integratie, governance en (meta)databeheer – plus de erfenis van Allsight, de CDP die zij in 2019 overnamen. 

Wat nu?

  • Gaat Salesforce eindelijk écht open integreren met de datawereld buiten haar muren?
  • Wordt Data Cloud eindelijk net zo flexibel als de composable CDP’s waar veel MarTech-officers nu op vertrouwen?
  • Of blijft het toch vooral een sterke suite-oplossing, optimaal zolang je in het Salesforce-universum blijft?

Interessante tijden..
https://lnkd.in/esUkNJcz

Nieuwsoverzicht

Wat wij bieden en beloven

Met onze kennis en ervaring beloven we onze opdrachtgevers dat ze succesvol kunnen transformeren naar een klantgecentreerde - of zelfs klantobsessieve - organisatie door vier pijlers met hen in te richten:

  1. Adaptable customer data foundation: een adaptief klantdataplatform (CDP, packaged of composable), dat flexibel meebeweegt met veranderende klantkenmerken en wensen van het bedrijf.
  2. Guiding customer insights: nieuwe inzichten op basis van samengevoegde klantdata uit diverse bronnen, die niet alleen leiden tot gepersonalisatie communicatie maar ook tot een formule die aan blijft sluiten op veranderende klantwensen.
  3. Outstanding customer engagement: gepersonaliseerde communicatie via alle relevante klantcontact punten en in elke stap van de customer journey, die leidt tot meetbaar gegroeide klantwaarde en customer engagement.
  4. Customer-centric transformation: een combinatie van een heldere datastrategie, die naadloos aansluit op de ambities en doelen van jouw organisatie en change management, waardoor transformatieplannen gedragen worden door de eigen organisatie. 

Onze kernwaarden

  • Serendipiteit
  • Sensitiviteit
  • Integriteit
  • Creativiteit
  • Nieuwsgierigheid

Ontdek onze aanpak

Welke vragen heb jij? Over welke klantcase wil je meer horen? Ben je benieuwd waarom onze aanpak zo goed werkt? Neem vrijblijvend contact op: klik hieronder en plan direct een kort kennismakingsgesprek in of stuur ons een bericht: we maken graag tijd voor je vrij!

Plan een afspraak Contactgegevens

afbeelding